Pasīvie logi
Lai jūsu mājoklis būtu silts, ir svarīgi, lai logi un durvis tiktu izvēlēti ar atbilstošiem siltumcaurlaidības jeb energoefektivitātes parametriem. No tā būs atkarīgs ne tikai jūsu mājokļa komforts, bet arī apkures rēķinu summa.
A++ klases logi pasīvai mājai
Par pasīvo sauc sevišķi ekonomisku, energoefektīvu un maksimālo komfortablu māju. Salīdzinot ar lielāko daļu Eiropas ēku, tās ekspluatācijai nepieciešams līdz pat 90 % mazāk enerģijas. Pasīvā māja tiek pastāvīgi vēdināta, un tajā visu gadu tiek uzturēta stabila aptuveni 20 grādu temperatūra. Tā izmanto pasīvos vai atjaunojamos enerģijas avotus, piemēram, saules, ūdens, vēja enerģiju, augsnes un sadzīves ierīču siltumu u. c. Enerģijas patēriņš apkurei šādā ēkā nedrīkst pārsniegt 15 kWh/m2 gadā (vai tuvu 0 saskaņā ar Latvijas standartu LBN 002-19 no 2021. gada). Šīs prasības realizējamas, pateicoties pasīvai mājai izvirzītajām gaisa apmaiņas normas, iekštelpu temperatūras svārstību, siltumizolācijas, ventilācijas sistēmas efektivitātes un citām prasībām. Viena no tām ir prasība, lai tiek uzstādīti energoefektīvi logi un durvis ar augstāko A++ energoefektivitātes klasi.
Pasīvās mājas standartam atbilstošiem logiem jābūt ar siltuma caurlaidības Uw, kas ir mazāka vai vienāda ar 0,8 W/m²K. Jo zemāks koeficients, jo augstāka izstrādājuma energoefektivitāte. Lai gan Latvijā logiem un balkona durvīm (dzīvojamās ēkās) ir noteikts tikai minimālais siltumcaurlaidības koeficients (>=1,1 W/m²K, saskaņā ar standartu LBN 002-19), lai efektīvi samazinātu enerģijas patēriņu, ir vērts izvēlēties logus ar pēc iespējas zemāku siltumcaurlaidības koeficientu, lai tie atbilstu augstākajai A++ klasei un būtu piemēroti uzstādīšanai pasīvās mājas ēkās.
A++ energoefektīvi logi un to īpašības
Lai sasniegtu pasīvajām ēkām piemērojamos standartus, ir nepieciešami arī atbilstošu parametru A++ jeb pasīvie logi. Tie tiek ražoti, īpašu uzmanību pievēršot galvenajiem komponentiem, kas nosaka siltumvadītspēju (profili, stikla pakete, rāmītis starp stikliem), un to radīto aukstuma tiltiņu samazināšanai līdz minimumam. Atcerieties, ka loga energoefektivitāte ir atkarīga arī no pareizas uzstādīšanas un pareizas ailas malu siltināšanas.
A++ logi tiek ražoti, komplektācijā iekļaujot galvenos energoefektivitāti uzlabojošos komponentus:
- Stikla pakete. Izstrādājuma energoefektivitāti galvenokārt nosaka stikla paketes laukums, biezums un tajā esošie siltumu nevadošie vai siltumu aizturošie materiāli. Energoefektīvām stikla paketēm ir zemas vadītspējas selektīvie pārklājumi (Low-E (low emissivity)): stikla iekšējām plaknēm ir uzklāts mikroskopisks, neredzams metāla oksīda pārklājuma slānis. Šādu pārklājumu galvenā funkcija ir atstarot siltumu vai aizturēt to mājoklī un uzlabot logu siltumizolācijas īpašības. Spraugas starp stikliem nav tikai vienkāršs gaiss. Tās ir hermētiski noslēgtas un piepildītas ar bezkrāsainu, zemas siltumvadītspējas argona gāzi. Tirgū ir pieejamas arī četru stiklu (trīs kameru) paketes, kas ir pildītas ar ksenona vai kriptona gāzi, kam ir vēl zemāka siltumcaurlaidība. Tomēr, ņemot vērā šo komponentu ļoti augstās izmaksas, A++ jeb pasīvie logi pircējiem kļūst nepievilcīgi.
- Stikla paketes rāmītis. Dubultstikla paketē ietilpst arī siltie plastikāta rāmīši, lai samazinātu aukstuma tiltiņu starp stiklu un rāmīti. Tie uzlabo kopējo siltumcaurlaidības koeficientu vairāk nekā siltumvadoši alumīnija rāmji.
- Profili. Izvēloties siltus, dziļākus profilus un divu stiklu paketi ar tradicionālo selektīvo pārklājumu un argona gāzi, logi atbilst un bieži vien pārsniedz augstākās A++ klases prasības. Piemēram, MYNEST by Aradas internetveikalā var nokomplektēt vitrīnas tipa logus, kuru kopējā siltumcaurlaidība Uw ir labāka par 0,8 W/m²K. Izvēloties ELBRO kompozītmateriāla 86 mm dziļo vai ALPO plastikāta (PVC) 80 mm dziļo ar 3 stiklu paketi, var sasniegt Uw 0,71–0,72 W/m²K*.
Logu cena, iegādājoties internetveikalā
Mūsu internetveikalā uzreiz ir redzama katra izvēlētā loga vai durvju cena, un tā tiks atjaunināta, ja mainīsies izmēri vai citas produkta sastāvdaļas. Tāpēc jums nebūs jāsūta pieprasījums par katru izmaiņu un vairākas dienas jāgaida atbilde – jūs uzreiz redzēsiet galīgās cenas. MYNEST by Aradas platformā ir integrēta lietotājam draudzīga projektēšanas un iegādes sistēma, kas ļaus izvēlēties visas vēlamās logu un durvju funkcijas un to skaitu jūsu mājai. Jūs redzēsiet arī galīgās cenas, lai varētu plānot savu budžetu jaunajiem logiem vai durvīm. Varat pasūtīt produktus uzreiz vai saglabāt tos grozā, lai tos pasūtītu vēlāk, jums piemērotā laikā.
Lai uzzinātu, cik daudz varētu ietaupīt, nomainot vecos logus pret jauniem, energoefektīvākiem izstrādājumiem, izmantojiet mūsu enerģijas kalkulatoru. Ievadot tikai dažus datu punktus, jūs iegūsiet rezultātus eiro un kilovatstundās mēnesī un produktu kalpošanas laikā.
*Vērtība aprēķināta 1230 x 1480 mm izmēra vitrīnas tipa logam ar siltu stikla paketes rāmīti.
Padomi:
Svarīgākie kritēriji, izvēloties logus un durvis
Kādus logus izvēlēties?
Kādas durvis izvēlēties?
Kas jāzina, būvējot māju?
Kādi logi ir labākie: plastmasas, koka vai alumīnija?
Mīti par plastmasas logiem
Kāda ir atšķirība starp plastmasas un kompozītmateriālu logiem?
Mūsu produkti: parametru atšķirības un salīdzinājums
No kā ir atkarīga logu un durvju cena?
Kā pareizi izmērīt logus un durvis?
Personīgais konts
Pieteikšanās un reģistrācija
Lai reģistrētos vai pieteiktos savā personīgajā kontā, augšējā galvenajā izvēlnē noklikšķiniet uz lietotāja ikonas (1):
1. Pieteikšanās lauciņi, ja jums jau ir reģistrēts konts. Ir vairāki veidi, kā pieteikties:
- izmantojot sociālo tīklu kontus („Facebook” vai „Google”), ievadot kontu paroles;
- ievadot savu pieteikšanās e-pasta adresi un paroli un noklikšķinot uz pogas „Pieteikties”.
- Ja esat aizmirsuši savu paroli, lūdzam noklikšķināt uz pogas „Aizmirsāt paroli?” lapas apakšā, un uz jūsu reģistrēto e-pasta adresi tiks nosūtīta jauna parole.
2. Reģistrācijas lauciņi pirms konta izveides:
- Ievadiet savu e-pasta adresi un noklikšķiniet uz pogas „Turpināt”. Jūs tiksiet novirzīti uz nākamo reģistrācijas lapu:
Personīgā konta lapa
Kad pierakstīsieties savā personīgajā kontā, redzēsiet:
2. Sadaļa „Lietotājs”. Sākotnējā sadaļā ir jūsu pieteikuma vārds un uzvārds. Zem tās ir izrakstīšanās poga.
3. Sadaļa „Apskats”. Varēsiet:
- apskatīt savu personisko informāciju un adreses;
- apskatīt jaunāko pasūtījumu vēsturi un statusu.
4. Sadaļa „Pasūtījumi”. Varēsiet:
- apskatīt visus savus pasūtījumus, specifikācijas un to vēsturi;
- lejupielādēt faktūrrēķinus;
- sekot līdzi pasūtījumu sagatavošanas un piegādes gaitai;
- novērtēt iegādātos produktus.
5. Sadaļa „Dati”. Varēsiet:
- atjaunot konta informāciju – kontaktinformāciju (vārdu, uzvārdu, e-pasta adresi, tālruņa numuru, dzimšanas datumu);
- abonēt mūsu apkārtrakstu;
- mainīt un atjaunināt paroli.
6. Sadaļa „Adreses”. Varēsiet:
- pievienot jaunu adresi:
- norādīt adreses nosaukumu;
- norādīt personas veidu (fiziska vai juridiska persona);
- norādīt kontaktinformāciju (vārds, uzvārds, tālruņa numurs);
- ievadīt adreses informāciju (valsts, pilsēta, apgabals, adrese, dzīvokļa/mājas numurs, pasta indekss);
- atstāt komentārus kurjeram;
- norādīt jauno adresi kā galveno adresi;
- rediģēt esošās adreses;
- dzēst nevajadzīgās adreses.
7. Sadaļa „Saglabāt”. Varat apskatīt iepriekš ievietotos grozus un tajos esošos produktus.
8. Sadaļa „Novērtējumi”. Varat:
- novērtēt iegādātos produktus;
- apskatīt iepriekšējos vērtējumus.
9. Sadaļa „Sūdzības”. Sadaļā „Sūdzības” varat pievienot jaunas sūdzības un apskatīt esošās sūdzība. Vairāk par šo sadaļu lasiet nākamajā sadaļā „Sūdzību sadaļa ”.
10. Sadaļa „Mana informācija”. Varat apskatīt savu kontaktinformāciju.
11. Sadaļā „Galvenā adrese”. Šeit ir norādīta adrese, kuru varat atzīmēt kā savu galveno adresi.
Sūdzību sadaļa
Personīgajā kontā, izvēloties „Sūdzības”, redzēsiet:
1. Izvēles pogas „Rakstīt sūdzību” un „Manas sūdzības”:
- „Rakstīt sūdzību” – varat apskatīt savus pasūtījumus, par kuriem varēsiet aizpildīt sūdzību;
- „Manas sūdzības„ – varat apskatīt jau reģistrētās sūdzības un to statusu.
2. Jūsu pasūtījumu saraksts, kurā, izvēloties problemātisku pasūtījumu (pēc pasūtījuma numura), varat uzrakstīt pretenziju par to, noklikšķinot uz pogas „Rakstīt sūdzību” labajā pusē. Jūs novirzīs uz aizpildīšanas formu, kas jāaizpilda (skatīt sadaļu „Sūdzības aizpildīšanas veidlapa”).
3. Nosacījumi sūdzību iesniegšanai un reģistrēšanai.
4. Jūsu pasūtījuma numuri.
Sūdzības aizpildīšanas veidlapa
Ja jums ir kādas problēmas ar pasūtīto produktu vai produktiem, lūdzam aizpildīt tālāk norādīto veidlapu, lai mēs varētu novērtēt problēmu un pēc iespējas ātrāk to atrisināt.
1. Izvēlētais problemātiskais pasūtījums, par kuru aizpildāt sūdzību. To var izvērst, nospiežot „V”(a):
- varat apskatīt visus produktus, kurus esat iegādājušies savā pasūtījumā;
- varat apskatīt arī produkta ID (b);
- Noklikšķinot uz „Specifikācijas”©, varēsiet apskatīt katra iegādātā produkta komplektāciju.
- Katram produktam ir poga pasūtījuma nolaižamajā sarakstā „Pievienot”. (d) Noklikšķinot uz tās, prece(-es) tiks pievienota(-as) sūdzību veidlapai. To ID numuri būs redzami laukā „Preces no pasūtījuma”
2. Lauciņš „Pasūtījuma informācija”:
- pasūtījuma numurs. Izvēlētā problemātiskā pasūtījuma numurs netiek rediģēts;
- preču iegādes datums. Piegādes datums netiek rediģēts;
- produktu ID no pasūtījuma. Ja iepriekš minētajā sarakstā esat iekļāvuši problemātiskus produktus, šajā laukā redzēsiet to ID. ID numurus var ievadīt arī ar roku.
3. Lauciņš „Pasūtītāja informācija”. Norādiet savu kontaktinformāciju:
- vārds un uzvārds;
- tālruņa numurs;
- e-pasta adrese.
4. Lauciņš „Adreses". Norādiet adresi:
- valsts nosaukums;
- pilsētas nosaukums;
- novads;
- adrese;
- dzīvokļa vai mājas numurs;
- pasta indekss.
5. Lauciņš „Sūdzības informācija”. Šajā lauciņā pēc iespējas sīkāk aprakstiet problēmsituāciju, produktus vai citas sūdzības.
6. Fotoattēlu vai video augšupielādes lauciņš. Lūdzam pievienot šeit augstas kvalitātes fotoattēlus (no attāluma, lai būtu redzams viss produkts, un tuvumā, lai būtu redzams tā defekts) un videofailus, kas palīdzēs mums novērtēt situāciju, problemātiskos produktus un rast labāko risinājumu situācijas atrisināšanai.
7. Poga „Sūtīt”. Kad esat pabeiguši aizpildīt sūdzības, noklikšķiniet uz „Sūtīt”. Saņemsiet informatīvu e-pasta vēstuli, kurā tiks apstiprināta pieprasījuma reģistrācija un jūsu aizpildītā informācija. Pēc jūsu situācijas izskatīšanas sazināsimies ar jums.
Ja neesat reģistrējušies iegādes brīdī, varat aizpildīt sūdzības veidlapu sadaļā „Palīdzība” > „Informācija” > „Sūdzību veidlapa”.
Ja jums ir steidzams jautājums, lūdzam sazināties ar mums, noklikšķinot uz ikonas jebkuras lapas apakšējā labajā stūrī. Mēs atbildēsim pēc iespējas ātrāk, darba dienās no plkst. 08:00 līdz 17:00.